Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
23.VIII.2023link
Dziś przypada dzień 20-tych urodzin Kwasowej Groty! Choć od czasu jej stworzenia zarówno Internet jak i sposoby komunikacji zmieniły się tak bardzo, że można się zastanawiać czy istnienie takich stron jak Grota ma jeszcze sens (a może dzisiaj powinniśmy już tylko prowadzić konto na Tik Toku :P), to wciąż nasza dziura w skale pozostaje wartościowym zbiorem materiałów i informacji. Stanowi też hołd dla jednej z najlepszych serii gier komputerowych i jest miejscem, do którego zawsze można powrócić po odrobinę nostalgii.

Dziękuję serdecznie wszystkim Przybyszom, Mieszkańcom, Akolitom, Strażnikom i Starożytnym, którzy przyczynili się do powstania i rozwoju Kwasowej Groty!

Jako ciekawostkę, tutaj możecie zobaczyć najwcześniejszy zachowany zapis Groty jeszcze z 2003 roku :).

A z okazji 20-lecia mamy też dla Was dzięki uprzejmości nowych "zarządców" marki Might & Magic nowy wywiad, z którego dowiecie się m.in. jakie są szanse na nowe gry M&M i w jakim świecie fabularnym mogą mieć miejsce. (i nie jest to Ashan!)

Acid Dragon
Wasze komentarze (31)
23 sie - 18:08

Dru
Życzę Kwasowej Grocie kolejnych dwudziestych lat!. Oby się za bardzo nie zmieniła i pozostała sobą taka jaka jest. Bo żaden tik tok czy facebook nigdy nie odda klimatu jaki się stąd wylewa,a nawet w przypadku innych stron na próżno szukać takiego miejsca jakim jest Grota.
23 sie - 20:11

Yaaqob
Wszystkiego najlepszego! :-)
Jak dobrze tu być! Miło też usłyszeć ciepłe słowa na temat projektu przy którym (wspólnie z Ericiem i Vicky) maczałem swoje centaurze kopyta. ;-D
23 sie - 21:35

Andruids
Sto Lat! Już pędzę czytać wywiad.
23 sie - 21:42

Belegor
Wywiad dosyć optymistyczny. Sprawiają wrażenie, że wiedzą co nieco o M&M, albo potrafią mocno słodzić. Czas pokaże. Może coś fajnego wyjdzie z pod ich kierownictwa. A tymczasem....kolejnych lat na Grocie. Niech trwa, tak długo by Acid miał co robić na emeryturze...poza pracą.
23 sie - 21:57

Górski Krasnolud
Wszystkiego najlepszego Acid z okazji XX-lecia Kwasowej Groty! Bardzo cieszę się, że taki news powstał, i że Kwasowa nadal żyje (fani serii mają w tym bardzo duży wkład) mam nadzieję, że niedługo nastaną czasy, w których troszkę częściej będziemy mogli obserwować nowe artykuły na stronie głównej :)

Sam wywiad natomiast miły w odbiorze, natomiast wg mnie mocno wymijające odpowiedzi w sprawie nowych tytułów, chociaż z ich brakiem na razie nie mam problemów, gdyż jest mnóstwo fanowskich projektów, które sobie nadrabiam (Heroes Offline, kampanie w HoTA, Antagarich w Płomieniach)
24 sie - 02:30

Tarnoob
No i bardzo fajnie, ostatnich 5, a nawet 10 lat zleciało szybko. Wywiad napawa optymizmem; po latach doceniam świat Ashan i przedstawione w nim historie, zwłaszcza tę z Dark Messiah, dlatego nie uważam wprowadzenia go za błąd, zwłaszcza że Heroes VI i MMX wprowadziły nić powiązania ze światem NWC. Mimo to chętnie bym zobaczył remake i lifting którejś z gier ze starego świata; choćby to był mutant w rodzaju Heroes III przeniesionego do 3D i okrojonego do samych bitew albo Might and Magic I na nowym silniku.
24 sie - 08:12

Warmonger
Gratuluję jubileuszu :) Marka co prawda przymiera, ale Grota nadal trwa.

Natomiast sam wywiad - lanie wody i banały wygenerowane chyba przez ChatGPT. Nawet, jeśli ci państwo coś wiedzą, to nie powiedzą, bo NDA i PR.
24 sie - 11:13

Erui
100 lat Acid! I jeszcze więcej. W końcu smoki są nieśmiertelne.:)
24 sie - 15:04

Crazy-AK47
Cały ten wywiad daje mi więcej powodów do obaw:
-Mówienie o innowacyjności rynku mobilnego. Każdy wie że rynek mobilny jedynie co rozwija to coraz to bardziej agresywne formy monetyzacji
-Lanie wody na temat różnorodności. A jakieś konkrety? Bo o "różnorodności" to już się nasłuchałem od studiów AAA
-Mówienie o braku możliwości konkurowania z Baldurs Gate 3 i Diablo 4. Panie Eric pan nie ma żadnej konkurencji w tej niszy poza Songs of Conquest. Oczywiste jest że Heroes i M&M nie mogą konkurować z tymi tytułami bo to nawet nie ten sam gatunek. Nie wiem, czy to po prostu babol, albo brak zrozumienia własnej marki bo jedyną konkurencją jaką macie jest właśnie SoC i ewentualnie osoby które coś próbują wydłubać na silniku Unity/Godot
-Brak jakiejkolwiek wizji i grupy docelowej. Jak chcecie dotrzec do każdego, to dotrzecie do niczego. Ja powiem do kogo bym kierował markę: Do osób lubiących strategiczne gry turowe. Fanów Heroes III nie przekonacie bo to beton (wybaczcie taka jest prawda), ale możecie spróbować przyciągnąć całą resztę. Zaś szukanie nowej audiencji pogłębi jeszcze bardziej różnicę, zajmijcie się może tym żeby wam "fani" nie uciekali bo jesteście w takim położeniu co Battlefieled, ktoś może Heroesowego "Battlebita" (może, nie musi)
-Podanie marki Diablo jako przykład to XD Jeszcze AoE rozumiem, ale Diablo xD W nowe Diablo grają jedynie dzieci i wieloryby ("whales"), to nie gry a maszynki do sprzedawania mikropłatności
-Zbyt wysokie oczekiwania fanów CoH? XD Przepraszam bardzo, ale cała ta edycja nie miała żadnego powodu do powstania, takie są fakty. Zmuszanie graczy do zapłacenia drugi raz za to samo było przepisem na katastrofę, bo ilość zmian która są w tej edycji można policzyć na palcach jednej ręki (ewentualnie dwóch). Zamiast usuwać starą wersję dołączcie ją za free dla osób, które zakupiły DE. Mamy tak niskie standardy w branży że dostanie nowej działającej gry jest zbyt wysokim standardem? xD (Nawiązanie do Baldur Gate 3)
-W pytaniu o Heroes VIII słyszymy odpowiedź z cyklu: Nie lubię numerków, zróbmy z tego remake nad grę usługę. Settlersy poszły tą drogą i wyszła katastrofa, że sam twórca odszedł i stwierdził, że zrobi własną grę Pioneers of Pagonia

Jedyne co można wywnioskować z wywiadu to powrót do starego uniwersum, ale reszta martwi mnie jak dawny news że studio w Szanghaju od mobilek ma zajmować się tą marką
24 sie - 15:56

MasterPoket
Spóźnione sto lat!
24 sie - 16:04

MinosKing
Po pierwsze sto lat Kwasowa Groto! A po drugie jestem pełen podziwu dla ciebie Acid Dragonie.

Wywiad z Erickiem i Vicky myślę że wprowadził trochę światła na dalsze losy Marki M&M. I miejmy nadzieję że pójdzie to w dobrym kierunku. Życzę im powodzenia przy ożywianiu tej Marki, jak i by w niedalekiej przyszłości udało im się coś wydać. Chociażby jakiegoś dobrego RPG-a, chociaż większy sentyment mam do strategii turowych. ;)
24 sie - 17:55

Hayven
> powrót do starego uniwersum

Tak, pięknie już wrócili do starego uniwersum w Erze Chaosu... byle tak dalej!
24 sie - 18:50

Kaazam
100 lat to za mało!
24 sie - 19:11

Kaazam
@Tarnoob: Might and Magic I na nowym silniku.
Albo to, albo jakieś nowe MM w starym uniwersum, ale zrobione tak, aby grę dało się modować. Społeczność zrobi resztę. Sam chętnie pograłbym w gry starsze niż MMVI, ale prawda jest taka, że gry te źle się zestarzały i ciężko w nie grać.
24 sie - 19:40

Hayven
Nie, to nie jest prawda: części III-V zestarzały się nieźle i gra się w nie zupełnie w porządku (zwłaszcza jak masz pod ręką instrukcję/poradnik do identyfikacji przedmiotów). Prawdą jest, że jest to nieco inne doświadczenie niż części VI+, ale bez przesady...
24 sie - 20:42

Kammer
Wyobraźcie sobie taki Skyrim, ale na Antagarichu.
24 sie - 22:27

Górski Krasnolud
@Kammer

To by było świetne, od zawsze sobie wyobrażałem takie trzecioosobowe RPG na Antagarichu, gdzie faktycznie ubijasz wielkie bestie, ale dodałbym do tego mechanikę oblężeń/obrony fortecy z Shadow of War.
25 sie - 09:50

Dru
Ja tez szczerze mówiąc liczę na nową grę, ale z gatunku RPG. Wątpię czy Ubisoft stworzy jeszcze coś, co będzie lepsze od Heroes 3. Natomiast nowoczesna gra RPG na Antagarichu lub remake starych MM, kupiłbym w ciemno.

Moze MMX nie było idealne, ale gra nie była zła. W nowym RPG zachowałbym system drużynowy i tury, ale z drugiej strony nie wiem, czy nie było by to już zbyt archaiczne rozwiązanie na obecne lata.
25 sie - 10:35

Górski Krasnolud
@Dru

Raczej w dzisiejszych czasach nie zdałoby to egzaminu. Osobiście bardzo lubię turowy system walk i M&M X to moja ulubiona część, ale od dzisiejszych gier wymaga się innego rodzaju akcji.
25 sie - 14:18

Hayven
M&M6-8 miało opcjonalny tryb turowy, który działał, i nie widzę powodu, dla którego nie miałby on wrócić w ewentualnej nowej części jako jeden z charakterystycznych elementów serii. (W M&M9 tryb turowy też chyba był, ale nie wiem, czy tam cokolwiek działało).
26 sie - 19:02

Trolldaeron
Podoba mi się myśl, że nie warto robić gry i pod fanów nowych części i starych, bo to nikogo nie przekona. Fani Heroes 3 i tak zostaną przy swoim (Obawiam się że nawet Heroes 3 w full HD z dokładnie tym samym balansem i fabułą by się im nie spodobał.), a seria potrzebuje innowacji, żeby konkurować z Songs of Conquest i innymi nowymi grami. Niestety, obawiam się, że Ubisoft nie pozwoli na wydanie dwóch gier na raz, a zrobienie tylko jednej "progresywnej" wkurzy ludzi i to będzie koniec.
26 sie - 21:44

anonim1233
100 lat! A co do wywiadu to mam mieszane odczucia gdy słyszę o tym, że rynek mobilny to innowacja, a fani CoH mieli za duże oczekiwania co do remastera.
26 sie - 21:49

anonim1233
Jeszcze inną kwestią jest stwierdzenie, że fabuła przyciąga tyłu graczy. Jak dla mnie to większość ludzi ledwo kojarzy fabułę tych gier, a jeszcze więcej pewnie nie wie, że w kolejnych odsłonach od H3 jest inne uniwersum.
27 sie - 01:31

Crazy-AK47
@anonim1233
A żebyś wiedział, jak się wczytasz w ten wątek z reddita to mało kto wie cokolwiek lub wspomina części po Heroes 5 - https://www.reddit.com/r/HoMM/comments/15y9j35/can_anyone_explain_to_me_why_homm5s_universe_is/
Lubię lore Ashanu (pomimo, że to jeden wielki inbreedment i wojna o alimenty między smokami) ale w Heroesy nie gra się dla fabuły. Fabuła jest tylko pretekstem dla rozrywki i niczym więcej
27 sie - 01:43

Crazy-AK47
Osobiście nie zgodzę się z powyższymi wypowiedziami, że Turowy system do gry RPG jest przestarzały. Nie każdy pseudo-RPG musi być akcyjniakiem - nazywam je pseudo-RPG bo gry pokroju Diablo 4 nie są grami RPG lub aRPG (tak, w dzisiejszych czasach ludzie mówią że Diablo 4 jest grą RPG... w którym aspekcie? Inflacji obrażeń?), a Hack&Slash, jak ktoś chce wiedzieć jak wygląda gra action RPG niech zagra sobie w grę Dragon's Dogma
Grami RPG z serii M&M nie mam doświadczenia poza Legacy, ale trzon uważam za solidny i mogliby się tego trzymać, jedyne co bym zmienił to dodał wolność poruszania się gdy twoja drużyna nie walczy (żeby drużyna nie trzymała się tak sztywno kwadratów podcas eksploracji), ale walkę zostawiłbym w systemie turowym
27 sie - 09:30

Hayven
> jedyne co bym zmienił to dodał wolność poruszania się gdy twoja drużyna nie walczy

No to polecam M&M6-8...
27 sie - 13:20

Kaazam
@Crazy-AK47 - Popieram zdanie, że systemy turowe nie są przestarzałem. Popatrzmy na gry Larian Studio. Kto by 10 lat temu spodziewał się, że będzie moda na tego typu gry ponownie. Na tury moda przychodzi i odchodzi. I podobnie jak kolega Hayven polecam gry MMVI-VIII. Do tego doinstaluj sobie mod https://grayface.github.io/mm/, który uwspółczesnia sterowanie i udanej gry życzę.
27 sie - 13:24

Kaazam
@Hayven - Widzisz no ja mam problem w granie z częściami starszymi niż MMVI niestety.
28 sie - 13:06

Sir Galuf
100 lat!!!!
Co zaś się tyczy samego wywiadu to mam mieszane uczucia:
Z jednej strony podoba mi się to, że oboje państwo wydają się wiedzieć sporo u uniwersum M&M i podchodzą do tematu poważnie. Niezmiernie cieszy mnie powrót do starego uniwersum, gdyż Ashan wydaje mi się... no cóż, dość sztampowy i dośc szybko się "wypalił". Powrót na Enroth może być czymś naprawde cudownym (Może w końcu moje ukochane Jadame z M&M 8 doczeka się osadzonej w nim gry strategicznej...). Choć całkiem ciekawym ruchem byłaby też kreacja nowego świata osadzonego w starym uniwersum, bądź powrót na Axeoth.
Co zaś mnie martwi to to, że oboje państwo strasznie słodzą i snują gadkę o "różnorodności" itp. a nie przekazują żadnych konkretów. Z ich słów równie dobrze może wynikac, że nie pracują teraz nad niczym xd. Trochę rozbawiło mnie też porównanie M&M do Baldura i DIablo gdzie to kompletnie różne gatunki gier.
Podsumowując, zadowolony będe dopiero wtedy, kiedy Ci państwo przedstawią wraz z całym zespołem jakieś konkretne projekty i Ubisoft dla odmiany tego nie spieprzy xd
29 sie - 16:21

Dydzio
@Sir Galuf - H5 nie spieprzyli ale budzetowo nie wyszedł z tego poziom dopracowania H3 - wystarczy poczytać podstawowe info o enhanced AI modzie żeby sie zorientować jak bazowe AI H5 było zrobione bardzo przeciętnie, zdecydowanie poniżej poziomu H3. Ograniczone wsparcie moderskie poprzez paczki wstawiane do folderu usermods na +, ale przebalansować grę pod multiplayer itp już za bardzo w ten sposób nie idzie. Oficjalne lobby też ciut szybko zdechło, jak na grę mającą sprawiać wrażenie kultowej - już oficjalny master server star wars jedi academy sie dłużej trzymał. Zmiana z heksów na kratki też niepotrzebna itp...
Wyszło coś jakościowo między H2 i H3 tyle że w 3D
8 wrz - 23:38

Erdamon
Ciężko uwierzć że to już 20 lat. STO LAT !
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Bacus - 8 maj - 16:24
FirePaladin - 6 maj - 17:41
Kastore - 5 maj - 23:53
Szaman - 1 maj - 15:22
dragoo2_2 - 28 kwi - 20:21
Akad - 27 kwi - 22:46
Kastore - 27 kwi - 21:51
Andruids - 27 kwi - 09:34
Kodzo19 - 22 kwi - 16:11
Górski Krasnolud - 21 kwi - 18:03
Woo-Cash - 19 kwi - 13:37
Andruids - 19 kwi - 02:14
Pointer - 18 kwi - 23:40
Nicolai - 17 kwi - 20:56
Trolldaeron - 16 kwi - 18:45
Tarnoob - 13 kwi - 02:27
Tarnoob - 11 kwi - 00:39
Nezerith - 6 kwi - 09:58
Hayven - 5 kwi - 23:09
Major Disaster - 3 kwi - 23:14
Bajan - 2 kwi - 13:41
Andruids - 31 mar - 14:56
avatar - 28 mar - 20:57
mastercook - 27 mar - 22:50
Fandor - 27 mar - 12:13
Bezimienny111 - 13 mar - 09:28
Andruids - 13 mar - 02:28




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt